MONOGRAPHS:

Risse in der Wirklichkeit / Cracks in Reality – Gavin Turk / Jens Wolf“ , exhibition publication, Marta Herford,
02. April – 25. June 2017, text by Franziska Brückmann, german / english, 83 pages, Marta Herford 2017

ISBN: 978-3-938433-28-7

Jens Wolf, Pattern Boards 2003 – 2016“, exh. cat., Städtische Galerie Waldkraiburg. 28. January – 20. March 2016,
text: „Constructed Identities“, Elke Keiper, „Pattern Boards“, Klaus Merkel, german / english / french, 44 pages,
Städtische Galerie Waldkraiburg 2016
ISBN: 978-3-935356-23-7

Jens Wolf“, exh. cat. Ronchini Gallery, London, 13. March – 16. May 2015, text: „Introduction“ by Lorenzo Ronchini,
„Jens Wolf“ by Bob Nickas, „Jens Wolf“ in conversation, english, 52 pages, Ronchini Gallery, London 2015
ISBN: 978-0-9926531-4-9

Jens Wolf“, exh. cat. Le Grand Café, Centre d’Art Contemporain, St-Nazaire,
text: „Versioning versus history: the present and Jens Wolf“ by Hans-Jürgen Hafner,
Passing images and paintings in shreds: Jens Wolf“ by Arnauld Pierre, english / french, 112 pages,
Revolver Verlag, Frankfurt / Main 2006
ISBN: 3-86588-271-4

Jens Wolf“, edited by Künstlerstätte Bleckede and Nosbaum & Reding Art Contemporain, Luxembourg,
t
ext: „Hardliner“ by Gunter Reski, german / english, 28 pages, Revolver Verlag, Frankfurt / Main 2003
ISBN: 3-936919-67-4

Jens Wolf“, edited by Künstlerstätte Bleckede, text: „Immer knapp daneben“ by Jutta Voorhoeve, brochure, german / english,
Bleckede 2004

Jens Wolf“, edited by Staatliche Akademie der Bildenden Künste Karlsruhe, 10 pages, Karlsruhe 2000

 

CATALOGUES & BOOKS:

L’Abstraction“, authores: Arnauld Pierre & Pascal Rousseau, text: „ L’Abstraction apres le modernisme (1980 – 2000) / Nouveaux Commeneements – Mémoire des formes“, Arnauld Pierre, p.364-365, french, edited by Citadelles & Mazenod, Paris 2021

Schöne Scherben / Die Kunst der Reparatur“, exhibition publication, Lanserhaus Eppan,
Italy, 02.10.-15.11.2020, text: Hans-Jürgen Hafner, german / italien, edited by Lanserhaus Eppan 2020

The Berlin Case“, Boris Jelzin Center Artgallery, text: „Jens Wolf/Abstraction, revisted“, Margit im Schlaa, exh. cat., p. 84, russian / english / german, edited by Elisabeth Sonneck, Max Sudhues, Boris Jelzin Präsident-Center, Jekatarinburg 2016

Les Anneés Bonaparte – Galerie Aline Vidal“, edited by Galerie Aline Vidal, Paris 2015

„All That Matters Is What’s Left Behind“, exh. cat., Ronchini Gallery, edited by Ronchini Gallery, London 2014

„Collection Gilles Balmet“, exh. cat., VOG, Fontaine, ÉSAD, Grenoble, edited by Gilles Balmet, Edition FAGE, Lyon 2014

„2000+ Neu im Saarlandmuseum“, Moderne Galerie des Saarlandmuseums, text: „Jens Wolf“, Kathrin Elvers-Svamberk, p.144, german, edited by Kathrin Elvers-Svamberk, Krüger Druck + Verlag, Saarbrücken 2013

„RESONANZEN“, Abtart, exh. cat, text: „Déja-vu mit Störfaktor“, Adrienne Braun, p. 92-119, german,
edited by Karin Abt-Straubinger, Stuttgart 2013

„ZEITGENOSSENSCHAFT“, Märkisches Museum Witten, text: „Mixed. Facing History“, Christoph Tannert and Dirk Steinmann,
p. 17-48, german, edited by Dirk Steinmann, DruckVerlag Kettler, Bönen 2012

Index“, Issue No.2, edited by Justin Andrews, Melbourne 2011

Ich weiß gar nicht, was Kunst ist. Einblicke in eine private Sammlung“. Museum Marta Herford, text: Thomas Niemeyer, german,
edited by Marta Herford gGmbH, Herford 2010

Mixed“, exh. cat., Märkisches Museum, Witten / Brandenburgischer Kunstverein, Potsdam, text: „Geometric Confusion“,
Christoph Tannert, p. 38–43, german / english, edited by Dirk Steinmann, Kulturforum Witten, DruckVerlag Kettler, Bönen 2010

+ DE REALITE – Ecole supérieure des beaux-arts de Nantes Métropole.“, exh. cat., edited by: Ville de Nantes, Nantes 2009

Painting Abstraction: New elements in abstract painting by Bob Nickas.“, text: Bob Nickas, p. 166–169, english,
edited by: Phaidon Press, London / New York 2009

(Z)ART“, curated by Jan Hoet, exh.cat., edited by Abtart, Stuttgart 2009

Hellwach gegenwärtig. Ausblicke auf die Sammlung Marta“, Museum Marta Herford,
edited by Marta Herford gGmbH, Herford 2009

The Source of inspiration“, text: „Eine Kunst, die funktioniert“, p.40–43, german / english, edited by Galerie von Bartha, Basel 2009

Wenn ein Reisender in einer Winternacht, Variationen über Max Bill“, Museum Marta Herford, exh. cat., text: Lorenzo Benedetti, german / english, edited by Marta Herford gGmbH, Herford 2009

De leur temps (2), Art contemporain et collections privées en France“, Musée de Grenoble, Edition Archibooks, p. 200 – 201,
exh. cat., edited by Musée de Grenoble, Grenoble 2007

les formes de la couleur“, Centre d’art contemporain Bouvet-Ladubay, text: Olivia Gazalé,
exh. cat., edited by Centre d’art Bouvet-Ladubay, Saumur 2007

The Spell of systems“, text: Isabel Zürcher, p.44,  german / english, edited by Galerie von Bartha, Basel 2007

Minimalism and After, Traditionen und Tendenzen minimalistischer Kunst in Europa und den USA von 1950 bis heute.“, DaimlerChrysler Contemporary Berlin, text: Claudia Seidel, p. 532–535, german / english, edited by Renate Wiehager,
Hatje Cantz Verlag, Ostfildern 2006

abstract art now – stictly geometrical?“, exh. cat., Wilhelm-Hack-Museum, Ludwigshafen, text: Hans-Jürgen Hafner, p. 114, german, edited by Wilhelm-Hack-Museum, Ludwigshafen, Kerber Verlag, Bielefeld 2006

Schickeria, 2003–2005“, edited by Olivia Berckemeyer and Peter Langer, Verbrecherverlag, Berlin 2005

La Partie Continue 3“, exh. cat., Le Crédac Centre d’Art Contemporain d’Ivry, text: Lili Reynaud-Dewar, p. 63–72, french / english,
edited by Le Crédac Centre d’Art Contemporain d’Ivry,
Ivry-sur-Seine 2005

Minimalism and After III“, exh. cat., DaimlerChrysler Contemporary Berlin, text: Claudia Seidel, p. 66–67, german / english,
edited by DaimlerChrysler AG, Berlin 2004

Welt ohne Gegenstände“, exh. cat., exhibition space GLUE, edited by Asim Chugtai, extra Verlag, Berlin 2004

 

ARTICLES & REVIEWS:

2017

Von der Fläche in den Raum“ (S), Franziska Brückmann, Marta Blog, May 2017, Herford

Neue Marta-Ausstellung setzt Arbeiten zweier Künstler in Beziehung zueinander“ (S) Ralf Bittner, Neue Westfälische,
31.03.2017, Bielefeld

5 Fragen an Jens Wolf“ (S), Franziska Brückmann, Marta Blog, March 2017, Herford

2016

Ronchini Gallery/Jens Wolf“ (G), p.37, Tallulah Magazine, Volume 02, 2016, London

Optisches Rauschen auf der Fläche“ (S), Emmanuel van Stein, Kölner Stadtanzeiger, 03.03.2016, Cologne

2015

KREUZ & KWER“ (S), Bildstrecke, p.51-53, KWER – Magazin der Abstraktion, N° 2, 2015, Berlin

Jens Wolf, Ronchini Gallery London“ (S), Matthew Wilson, Aesthetica, Art & Culture, Exhibition Reviews, p.120, Issue 64,
April May, 2015, London

ABSTRACTION OF CONTEMPORARY“ (S), Interview with Jens Wolf, VISION MAGAZINE, #149, p.180–187,
April 2015, Bejing

Interview, Jens Wolf“ (S), Jesc Bunyard, HUNGER TV, Art & Culture, March 2015, London

interview with artist jens wolf“ (S), Andy Butler, designboom, March 2015, Mailand

Swirles and Strokes“ (S), HARPER’S BAZAAR, p.230, March 2015, London

We chat to Jens Wolf about his intriguingly imperfect abstractions“ (S), Emily Gosling, It’s Nice That, January 2015, London

2013

Der Bruch im Zitat überrascht“ (S), Maya Peters, Haller Tagblatt / Südwest Presse, 30.January 2013, Schwäbisch Hall

2011

Neue Abstraktion in der aktuellen Malerei“, Sven Drühl, p.49, Abstrakte Raumkonzepte“, Judith Elisabeth Weiss, p.102/103, Kunstforum International Band 206, January – February 2011, Cologne

2010

Bilder über Bilder“ (G), Ursula Maria Probst, p.333–334, Kunstforum International Band 203, July – September 2010, Cologne

Jens Wolf” (S), Sarah Ihler-Meyer, www.parisart.com, art/critiques, July 2010, Paris

Een uitnodiging tot aanraken” (S), Jan Pieter Ekker, Het PAROOL, 29. April 2010, Amsterdam

2009

Archäologie an der Bildoberfläche“ (G), Hans-Jürgen Hafner, Artnet Magazin, Review, June 2009, Berlin

Auf der Beschleunigungsbahn der Abstraktion“ (S), Anette Hoffmann, p.3, Von Bartha Quarterly Report 01/09, Basel

2008

Schön, sonst nichts? Die abstrakte Kunst ist wieder da“ (G), Elke Buhr, p.20–33, art das kunstmagazin Nr. 8 August 2008, , Hamburg

Jens Wolf“ (S) in: Abstract’s magazine, #3 juillet 2008, p.11 – 15, Paris

Max Bill“(G), Claudia Herstatt,, p.307–309, Kunstforum International Band 190, March – April 2008, Cologne

Herford präsentierte die heutigen Nachfolger des großen Schweizer Modernen Max Bill“(G), Daniel Völzke, Review, p.107,
Monopol – Magazin für Kunst und Leben, Nr.3/March 2008, Berlin

Jens Wolf“ (S), Raphael Brunel, www.parisart.com, art/critiques, March 2008, Paris

Jens Wolf – abstrait accidente“ (S), p.36, Arts Magazine N° 21/Fevrier 2008, Paris

2007

Overdenking van de vorm“ (G), Claudia Seidel, Kunstbleed NL Nr 7/8 2007, p.50–55, Amsterdam

2006

Jens Wolf“ (S), Jens Asthoff, artist kunstmagazin, p. 4–7, Heft 68, August–Oktober 2006, Bremen

Jens Wolf – une abstraction subtile et décalée“ (S), Sophie Richard-Reisen,
www.exporevue.com/magazine/fr/jens_wolf.html, July 2006

Jens Wolf“ (S), Jens Asthoff, www.artforum.com/picks/jens-wolf-11063, May 2006, New York

2005

Jens Wolf“ (S), Anne Bonnin, 02, N° 36, Riviouz 43., 2005–06, Nantes

dead/undead“ (G), Cornelia Gockel, p. 355–356, Kunstforum International Band 176, June-August 2005, Cologne

Ästhetische Widergänger (sic!)” (G), Daniela Stüppel, Artnet Magazin, 23. May 2005

Nostalgisch triplex“ (S), Janneke Wesseling, 14. January, 2005 NRC, Amsterdam

La Partie continue (2)“ (G), Muriel Denet, parisart.com, art/critiques, January 2005, Paris

2004

Recuperation“ (G), Marianne Brausch, d’Letzebuerger Land, 19. November 2004, Luxemburg

L’art abstrait, tu connais?“ (G), Marie-Anne Lorge, Le jeudi, 19. November 2004, Luxemburg

Auch die Maler entdecken den Untergang“, (S), Frank Frangenberg, Kölner Stadt-Anzeiger, 30. September 2004, Cologne

Strandbilder und gestickte Zeichnungen“ (S), Cornelia Gockel, Süddeutsche Zeitung, 21. September 2004, Munich

Mütter holt die Wäsche rein“ (S), Catrin Lorch, Frankfurter Allgemeine Zeitung, 18. September 2004, Frankfurt am Main

2003

L’abstraction contemporaine, reflet bavard d’une époque“ (G), Olivier Michelon, Le journal des Arts, N° 179,
24 October – 6 November 2003, Paris

Objectif: peindre“ (S), Marianne Brausch, d’Letzebuerger Land, 4. July 2003, Luxemburg

La valeur relative de l’utopie“, Radu Vasile, Luxemburger Wort, 1. August 2003, Luxemburg

2001

Jens Wolf und das Sperrholz“ (S), Jürgen Kisters, Kölner Stadt-Anzeiger, March 2001, Cologne